Fototriss – Så här ser det ut där jag är i dag.

Det var på håret att det blev några bilder i dag. Några minusgrader, hård vind och inga handskar gjorde mina fingrar så stela att jag knappt kunde hålla i kameran. Urvalet blev därför inte stort vilket följaktligen gjorde det lätt att välja! Tre bilder från hamnen visar hur det kan se ut en skånsk vinterdag. Lite is i hamninloppet, en aning snö på marken och en väldigt mörk himmel som inte bådar gott! Fler bilder på temat hittar du här!

pir

 

ring

 

krans

Categories: Okategoriserade | 37 kommentarer

Inläggsnavigering

37 thoughts on “Fototriss – Så här ser det ut där jag är i dag.

  1. Mycket fina bilder! 🙂

  2. Dina bilder är som vanligt jättefina. Gillar mittenbilden mest.

  3. Fina bilder. Bild nummer 2 blir min favorit.

  4. Jättefina, skånska vinterbilder. Svårt att välja en favorit men sista bilden tar jag nog…….
    Ha en fortsatt trevlig söndag

  5. Cissi: Tack! Jag blev så där nöjd i dag men det var verkligen kallt!

    Guldlock: Tack för din kommentar!

    Åsa gillar rosa: Det samma och tack!

  6. Tjusiga bilder!! Gillar ljuset i tredje bilden!!

  7. Tack och tack för titten!

  8. Fina och färgglada bilder. Ni hade bättre väder än här hos mig:-)

  9. Nog tycker jag att du fick till fina foton trots stelfrusna fingrar! 🙂 Öppet vatten lär det dröja innan vi får se här uppe i norr, men då får vi njuta av dina bilder istället. Av de tre gillar jag nog den mittersta bäst, bra kontraster utan att snön blir utfrätt.

  10. Vackra vinterbilder!

  11. Fint men kallt. Hade det inte varit för snön så hade det kunna varit i Helsingborg :0)
    Ha det gott.

  12. Artlover: Det var en väldigt kort stund som solen visade sig…

    AKO: Öppet vatten är vär specialitet döderöver!

    evas: Tack!

    Helena: Kan tänka mig det. Ni ligger ju också vid havet.

  13. fantastiskt fina bilder du har med i trissen! vilken tur att du fixade dem trots blåsten…Jag var ute en stund i efterm. och hittade förklaringen till blåsten..fotobevis finns på mitt sista inlägg 😉
    Ha en skön kväll! Kramis

  14. Inte var det behagligt men vad gör man inte för trissen!
    Det samma!

  15. Tack för kommentaren.
    Även jag väljer bild nummer två som min favorit, gillade även den sista.

    Ha det gott.

    /Zippo

  16. Såå fantastiska bilder… Man riktigt känner hur kallt det är trots solen… Kram!

  17. Mia

    Härliga bilder. Den sista tycker jag bäst om. Tack för kommentaren i bloggen.

  18. Kul att se hur en Skåne vinter kan vara 🙂 Fina bilder alla tre men jag gillar nog den sista bilden bäst!

    Ha det så bra!

    /Vera

  19. Hej! 🙂

    Härliga havsbilder.

    Hoppas att fingrarna har tinat vid det här laget 😉

    Ha det gott

    Irene 8)

  20. Ja, de har tinat upp men det tog sin tid!
    Det samma!

  21. Mia: Tack för din kommentar!

    Vera: Ingen snörik vinter i alla fall…

    SkatanTjatan: Solen var bara där för att vilseleda 😉

  22. Så det här skånsk vinter. Se ganska kallt och blåsigt ut. Men underbara bilder är det iaf. Gillar ettan bäst.

  23. No2 blir vinnare! enkel ,klar och intressant 🙂

  24. Alla bilder var fina, men jag gillade den i mitten mest 😀

  25. Vackra bilder, verkligen! Jag gillar ettan bäst men de var jättefina bilder alla tre 🙂 Så annorlunda väder jämfört med här i norr. Imorse när jag klev upp var det -16 grader *brrr* Solen bjöd på lite vackert ljus idag som omväxling, det har varit lite skralt med ljus de senaste månaderna. Nu går vi dock mot ljusare och varmare tider så då kommer nog kameran fram lite oftare 🙂

  26. Vilka fina bilder det blev! Jag blev extra förtjust i 3:an. Kram Kikan

  27. Veronica: Skånska vintrar är ofta just kalla och blåsiga…

    Kikan: Tack!

  28. Herr D: Tack!

    Amanda: Tack för din synpunkt.

    FruL: Skånsk vinter påminner väl mest om en tidig vår!

  29. Ett maritimt bidrag.
    Svårt val måste jag säga.
    Men det blir nog nummer ett.
    Bara att ta båten rätt ut i havet.
    Härlig bild.
    Synne.

  30. Ja! Om man nu hade en båt…

  31. Det blev snygga och stämningsfulla bilder, de stela fingrarna till trots. 🙂

  32. Tack! De får duga!

  33. Wow, för mig ser första fotot ut som riktiga höststormar. Sådana där härliga dagar då det är mysigt att sitta inne med en skön sprakande brasa och titta på stormen. Vilken skön bild.

    /Margareta G

    Ps som du ser har jag sluppit ut utanför min egen sfär, ska försöka läsa lite mer i kväll. =)

  34. Havet är vackert även i storm…

  35. Margareta: Det kändes som en höststorm kan jag säga! Så det satt fint att komma in i värmen och dricka te för det var precis vad jag gjorde!

  36. Vilka fina och kylslagna bilder från Skåne du visar!

  37. Tack! Ja, nog var det kallt…

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

