Fototriss – Triss

Ämnet kan kanske tyckas enkelt men så var det absolut inte! Det är klart att hade jag inte haft så bråttom så skulle jag kunnat ägna hela dagen åt att jaga motiv. Nu valde jag i stället att dyka in i arkivet och se vad där fanns. Bild nummer ett visar tre stenar på min favoritbrygga som leder ner till min strand. Andra bilden har jag fuskat med för den är inte tagen av mig utan av yngsta fröken. Tre fiskar i en och samma korg på en lokal marknad i Dhaka. Bild nummer tre visar Miss E och två av hennes syskon när de njuter av maten! Fler bilder på temat hittar du här!

sten

 

fiskar

 

valpar1

Categories: Okategoriserade | 57 kommentarer

Inläggsnavigering

57 thoughts on “Fototriss – Triss

  1. Jag gillar den första bilden. Den doftar sommar och hav och får mig att längta efter sommaren 🙂

  2. Inte alls illa fotat av din yngsta fröken!!
    Bilden på stenarna var helläcker!!

  3. Tack! Det var sommar då 🙂

  4. Maria: Tack för din kommentar!

  5. Här kan jag faktiskt inte alls välja! Tycker precis lika mycket om alla!

  6. Det är helt ok att inte välja 😉

  7. Kul att du kände igen dig vid fäktarna!

  8. Ett flertal skolavslutningar har firats på teatern så bilden kändes bekant!

  9. sv: å tackar så mycket 🙂
    Din första bild var verkligen vacker

    Sussa gott sen
    Kram

  10. Första bilden är såååå varm, solig och somrig. Klar favorit.

  11. Kul med de tre fiskarna, ha en bra dag

  12. Läckra foto. Min favorit blir nummer 1. Ha en bra söndag!

  13. Underbara bilder, speciellt nr 1. Jag tycker om när fotografen skapar annorlunda vinklar och det har du gjort där! HAde varit mycket enklare att plåta dem rakt uppifrån … men ack så mycket tåkigare! Snygg Triss!

    Trevlig söndag/Eva

  14. Vilka mysiga bilder, gillar nog valparna mest.

  15. Första kortet blir min favorit

  16. Härliga bilder…men min favorit blir hundarna…gud så sött

  17. Tack för nytillkomna synpukter och trevlig söndag!

  18. Tycker hemskt mycket om första bilden, ljuset i den är underbart! Ha en fin söndag/E-L

  19. Eva-Lena: Tack och tack det samma!

  20. En triss och första fotot inte bara till trissen -helläcker. Den skulle passat till många temaord. Varför inte … nej nu ska inte jag förbigå en framtida fototriss där du bara måste ha med den bilden.

    /Margareta G

  21. Tack:), Jag gillar din första bild bäst – Sommar lång väg 🙂

  22. Margareta: Många gånger kan ju bilderna passa under flera teman. Jag fotograferade stenarna flera gånger så egentligen kunde jag gjort en triss av triss-trissen!

    Ida: Ja, då var det sommar!

  23. Oj så fina bilder…sommar, sol och sand i den första och dom underbara mjuka hundarna i den sista!

  24. Din första bild är i särklass – ljuvlig!

  25. kolla gärna in min blogg och kommentera :)<3

  26. Fina foton i ditt arkiv. Jag längtar till sommaren när jag ser bryggan med de tre stenarna. Det blir min favorit bild.
    Amanda Andersson

  27. Tack Milla och Irrhönan!
    Fortsatt trevlig söndag!

  28. amandasfoton: Ja, sommar är härligt!

    Alice: Ska genast titta in till dig!

  29. sv: jaah, han är grym haha 😉

  30. Alice: Absolut!

  31. Nollan

    Gillar verkligen första bilden, annorlunda och kreativt perspektiv!

  32. Alla bilder var jättefina, men den första är så vacker och har ett sådant perspektiv att jag skulle vilja ha den som tavla!

  33. Spännande triss! Fiskfotot luktar lång väg… Roligt med de tre i korgen, slutet på en säljarmorgon? Väljer bort hundarna, diggar själv katter och fotot säger inget. Men ditt första foto är läckert. Fin vinkel och härlig sommarkänsla, med ljuset och stråna i sanden. Träspången som verkar försvinna ut i tomheten mellan himmel och hav och så de tre lena stenarna. Vackert!

  34. Din första bild är helt underbar – så somrig! Och jag kan riktigt känna det lena träet i bryggan under fotsulorna…

  35. Nollan och Fia: Tack för era kommentarer!

    Erik: Tack för din kommentar. Fotot på hundarna är egentligen inte speciellt bra utan värdet ligger på en känslomässig nivå för den bilden!

  36. Härlig Triss med fin variation! 🙂
    Jag verkligen älskar den första bilden! Fin känsla, komposition, vinkel – läckert så det förslår! Skulle bra gärna vilja gå ut på den bryggan och känna sommar nu!

    Ha en fin söndag och kika gärna förbi hos mig! 🙂

  37. Tack för din kommentar Anna. Ska självklart titta in till dig.

  38. HelenJ: Den är verkligen skön att gå på! Men än dröjer det lite innan man kan vara barfota…

  39. Hmm första bilden är sommar! Ditt vill jag nu.

  40. Ja, jag har inget emot den årstiden heller!

  41. Jag tycker bäst om första bilden. Rak, enkel och tilltalande.

  42. Översta bilden bli min favorit idag! Så härlig sommarkänsla den bilden förmedlar! 🙂 Hoppas att du får en skön söndagskväll!

  43. Guldlock och Dahlarna: Tack för era kommentarer och en fortsatt fin söndag!

  44. Fin tolkning av temat. Din första bild gillar jag mest. Längtar att snön skall smälta från min strand.

  45. Den första bilden gillar jag absolut bäst.
    Så härlig sommarbild.
    Vackert med de tre små vita stenarna.
    Kram Synne.

  46. Härlig triss. Min favorit blir fotot med stenarna, den påminner så mycket om den härliga sommaren.
    Tack för kommentaren hos mig

  47. Tack för era kommentarer. En viss enighet tycks råda!

  48. Cicci1: Lite vår vore inte fel!

  49. Skicka ett grattis till ”yngsta fröken” från mig för jag tycker den bilden var bäst!

  50. Vilka vackra bilder, jag gillar den första allra mest. Sommar, bryggan och de vackra stenarna, toppen! Kram

  51. Baronessan: Tack, det ska jag göra!

    Ingrid: Ja, det var en härlig sommardag som bilden togs…

    Kram!

  52. Fina bilder alla tre. Frågan är om inte yngsta fröken tar hem priset med den snygga fiskbilden.

  53. Åh åh helt förälskad i första bilden!! Whao säger jag, vilken härlig känsla den förde med sig!

  54. Härliga bilder men den första blir min favorit…

  55. Jan Hollis: Jag tycker själv den är bra och har djupa färger!

    Ninni: Tack för din förälskelse 😉

    En Autografsamlares Värld: Tack för din kommentar!

  56. går all in på ettan 🙂

  57. Tackar :-9

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

