Fototriss – Fel sak på fel plats

Det borde vara hur lätt som helst skulle man kunna tycka men det var det inte utan det krävdes en rejäl djupddykning i arkivet! Bild nummer ett visar den lampa som först stod på Stortorget i Malmö men under Malmöfestivalen hamnade i Slottsparken. Bild nummer två visar hur stranden hamnade i staden, närmare bestämt i San Fransisco. Fel men ändå rätt på något konstigt vis… Dessutom är ölen god… Men vad äpplet gör på Herr Gårman har jag verkligen ingen aning om! Fler bilder på temat hittar du här!

lampa

 

bar

 

skylt

Categories: Okategoriserade | 41 kommentarer

Inläggsnavigering

41 thoughts on “Fototriss – Fel sak på fel plats

  1. Lampan är ju fel hela den såg den på stortorget.
    Men herr gårman kanske behöver lite färdkost så ett äpple om dagen är väl aldrig fel!

  2. Ett äpple är nog alltid rätt 🙂

  3. irrhönan

    Den där lampan var verkligen fel!!

  4. Kan bara hålla med!

  5. Klockren triss! 🙂
    Lampan känns verkligen fel.. Men min favorit blir ändå din sista, klart herrn ska ha ett äpple! 😉

    Ha det gott och kika gärna in hos mig!

  6. Ja, ett äpple om dagen heter det visst ,-)

  7. Fina bilder. Lampan min favorit idag. Ser mysigt ut.

  8. Jättefina bilder som vanligt hos dig! Lampan är klockren, gillas mycket, trots sin felplacering 🙂

    Ha´de gott/E-L

  9. Fina bilder. Men den första tycker jag är bäst. Verkligen en mysig bild 🙂

    MVH/Jenny

  10. Cissi1: Det var faktiskt riktigt mysigt att sitta där under skärmen!

    Eva-Lena: Tack! Visst är den fel 🙂

  11. Att sitta under en bordslampa är riktigt overkligt. Det får mej att tro att du hittat vägen till lilliputtlandet.

  12. Varde ljus,så blev det ljust.
    Nog för att lampan är läcker, men den är på fel plats tror jag.
    Fina bilder annars.
    Kram synne.

  13. Guldlock: Nej, så långt kom jag aldrig 😉

    Synne: Ja, den är helt klart fel. Känns väldigt malplacerad i mina ögon…

  14. Jenny: Tack för din synpunkt!

  15. Fina bilder alla tre! Lampan àr ju hur làcker som helst 🙂

    Ha det gott!

  16. En rolig triss! Jag har också en lampa från Slottsparken i min triss, men en annan…

  17. Äpplet på Herr Gårman var fyndigt!. Vem har klistrat fast det där?

  18. Vera: Tack!

    christermagister: Den får jag ta en titt på!

    KerstinJ: Jag är i alla fall helt oskyldig!

  19. Jag gillar verkligen bilden med äpplet på Herr Gårman. Annorlunda och häftigt, och vilken tur du hade kameran till hands!

  20. Härlig triss du har =) Jag tycker nog äpplet på herr Gåman var den bästa bilden. Riktigt kul faktiskt. =)

  21. princexswe

    perfekta felplaceringar. Den där stora lampan är häftig. Det blir dagens vinnare. Eva
    http://princexswe.wordpress.com/2009/02/22/fototriss-fel-sak-pa-fel-plats/

  22. Älskar den där lampan som dyker upp på olika ställen i Malmö

  23. Tack för era synpunkter!

  24. Jag gillade äpplet! Säkert någon som kastat det.
    Ha en fin kväll.

  25. Oj, så finurliga & roliga bilder du bidrar med, fotot med lampan var helläcker!!!!

  26. Maria: Tack för titten och din synpunkt!

  27. Ja, den där lampan känner jag igen. Vilken fin bild det var med alla människor som satt i skenet/Lis

  28. lampan har jag sett några gånger på besök i malmö.. häftigt. :-))

  29. Intressanta bilder alla tre, men den som fångade mig mest, både vad gäller färg och form och budskap är den sista. Lampan var i och för sig också cool. 🙂

  30. kul triss, jag gillar absolut lampan som är härligt fel och ändå skulle man vilja att det fanns en sån i varje park. Tack för kommentaren hos mig

  31. AKO och Anna: Tack för synpunkter och kommentarer!

  32. Lampan. Så fel men ändå så läckert. 🙂

  33. Helt klart fel men ganska häftig!

  34. Bra bilder på temat. Favoritet blir nog jättelampan. Den känns lite extra mycket fel 🙂

  35. Herr Gåman och hans äpple blir min favorit! Lampan var också bra och helt fel!

  36. Znogge

    Tack för din synpukt. Nej, inte väntar man sig att hitta en lampa där!

  37. Tack proforma!

  38. Tack o hej.
    Undebara bilder men den som jag verkligen hajade till på var bilden med lampan.
    Trodde ett tag att det var nåt med perspektivet som inte stämde men så var ju inte fallet.

    Ha det gott.

    /Zippo

  39. Nej, det är nog snarae storleken och platsen!

    Ha det gott du med!

  40. Haha, kul bilder!

  41. Znogge

    Tack!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

