Fototriss – naturligt runda former

När jag läste temat i natt så hade jag genast mina bilder klara men så läste jag en gång till. ”Inget som formats runt av mänsklig hand” så där rök lussekatten som var mitt första spontana val. Bilden återinns i stället i min andra blogg. Nej det blev till att ge sig ut i naturen i stället och där gjorde jag mina val. Bilderna är inte nytagna utan har några månader på nacken. Den första bilden föreställer en av mina favoritblommor på våren. Såväl färg som form tilltalar mig. Andra och tredje bilden är tagna på min favoritstrand och solens runda form får bli en del av mitt bidrag! Fler bilder på temat hittar du här!

lila

 

rodnad

 

belyst

Kategorier: Okategoriserade | 37 kommentarer

Inläggsnavigering

37 tankar om “Fototriss – naturligt runda former

  1. Ja… vad ska man säga typ. Stum. Vet inte jag alla vackra naturligt runda underbara former, läckra bilder. Nr. väntar kollar upp bilderna igen. 1, 2, 3… nr. 2 blir dagens favvis. Kram

  2. Naturen ger oss vackra naturligt runda ting! Det är en sak som är helt klart efter att suttit och bläddrar runt bland en massa fototrissare idag!

    Blomman du visar är också en av mina favoriter! Gillar symetrin på den och att den är så grymt stor. Annars är jag solälskare. Vem kan låta bli att gilla solnedgångar?

  3. VAckra bilder alla tre. Gillar oxå lila men favoriten blir ändå din mittenbild, den är bara så vacker!
    Ha en fortsatt trevlig helg och tack för kommentaren på min sida! =) /maria_6909

  4. Tack för era synpunkter och en fortsatt fin tredje advent!

  5. Ojojoj så fina foton!! Kan och vill inte välja! Magiska solbilder!!
    Tack för din kommentar idag också!! Må härligt i advent!!

  6. Tack och det samnma önskar jag dig!

  7. Ohh. så fina foron. Väljer nr 2 till favorit.

  8. Kan inte och vill inte välja favorit hos Dej idag, alla bilderna är underbara helt enkelt!

    annette

  9. Tack för din snälla kommentar!

  10. Tack för era kommentarer!

  11. åh mellan bilden är fantstisk.

    Ha en fin dag 🙂

  12. Tack för det och det samma!

  13. Här var det inte lätt att välja…alla lika granna/marierox61

  14. Åhh jag gillar solbilderna, har hur mycket sånt som helst jag själv också. hmmm vargör tog jag inte en sån?

  15. Fantastiska bilder! Alla tre bilder är oligt fina – kan inte välja ut en favorit! Hoppas att du får en fortsatt skön söndag!

  16. Vilken fin bild nummer två är! 🙂 Helt klart min favorit

  17. Vilka vackra bilder! Svårt att välja men det blir nog den sista…!

  18. Fina bilder.
    Den i mitten blir min favorit.
    Ha de.
    /Zippo

  19. dina bilder är underbara alla tre…jag vet inte vilken jag skulle välja som favorit..de är favoriter alla tre!
    Kramis

  20. Tack igen för era kommentarer. Jag är själv svag för solnedgångar så…

  21. Underbar triss, där du gör det svårt att välja bara en, meeen nr 2 är bara så vacker…/E-L

  22. Bild två blir min favorit. Jättevacker.

  23. Jag föll för bilden i mitten. Supertjusig bild.

  24. Tack för dina synpunkter och din kommentar!

  25. Som vanligt så har du så vackert fotade bilder men den sista är dock ett snäpp mer i mina ögon eftersom den ger mig funderingar och hela bron över, superläckert.

    Lila är en färg som går hem hos mig har faktiskt varit och inhandlat lite kläder idag bland annat en lila tröja men inte i samma vackra syrenlila som din blomma,men lila var den i alla fall.

    /Avsändare Margareta G

  26. Lila har faktiskt kommit att bli en av mina favoritfärger numera. Lite lustigt för det var ingen färg som jag uppskattade förr om åren. Men man ändrar ju sig!

  27. Sista bilden blev min favorit. Fast alla bilder var jättesnygga =)

  28. Vackra alla tre. Min favorit blir första fotot, vacker färg och form.
    Tack för besöket hos mig

  29. Tackar för era synpunkter! Ha en fin måndag!

  30. Väldigt snygga bilder alla tre. Jag känner lite extra för den nedersta solbilden med bron eller bryggan på sidan.

  31. Tack för det!

  32. Härliga bilder alla tre, väldigt svårt att välja en favorit. Solen är ju oemotståndlig, men blomman, allium kanske? blir min favorit! 🙂

  33. Så rätt så!

  34. Samma färg på texten och blomman blir väldigt effektfullt.
    Förstår att det är en strand som du återvänder till.

    Inte trisst direkt om man säger så!
    / Imagine

  35. Tvärtom väldigt behagligt! Ja, det blir bra att anpassa textens färg till bilden.

  36. Jag har startat en fotoutmaning som jag tycker att du ska var med i.

    http://fredagsfoto.blogspot.com/

    åsa gillar rosa

  37. Ska kolla in den!

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.