Fototriss – trekantigt…

…blir mitt val i dag. Mina bilder få en maritim anknytning och jag visar upp en kvastprick, en segelbåt och ett sjömärke. Fler bilder på temat hittar du här!

prick

 

bat

 

sjomarke

Kategorier: Okategoriserade | 38 kommentarer

Inläggsnavigering

38 tankar om “Fototriss – trekantigt…

  1. cool bild, den med segelbåten 🙂

  2. Nummer ett för mig här.. vad menar du ”trots motivet” 😉

  3. Första bilden vinner för mig här i dag =)
    Gott nytt triss år =)

  4. Pialotta: Att något ”farligt” kan bli så bra på bild 😉 Men det förstod du säkert!

    Tack för era kommentarer och gott nytt år när det blir så dags!

  5. Det verkar inte vara så många som har valt det trekantiga temat, så desto mer kul att få se bilder på det! Härligt somriga dessutom! 🙂

  6. Ja, många verkar ha valt genom i stället!

  7. Din andrabild blir min favorit här hos dig
    Ett Gott Nytt År önskar jag dig!

  8. Tack och Gott Nytt År!
    Kram!

  9. här blir favoriten andra fotot. Jag får en stor känsla av frihet av den. Ha en trevlig kväll

  10. Härliga trekantsbilder som man inte har sett så många av idag, att dom dessutom gestaltar sommaren är ju inte helt fel för ögat 🙂 Det måste nog bli den andra bilden…som jag längtar efter vatten, sol, värme och hav….

  11. Vatten är aldrig fel! Jag har mest sett bilder på temat genom när jag kollat runt. Kul att se hur folk väljer…

  12. Hej! Tack för din kommentar. Du ska få kommentarer av mig också. Det är kul att se variation på ett tema. Det är bra att färgerna följer skalan genom temat, så man ser att de hör ihop. Mycket bra:-)

  13. Tack för dina synpunkter! Både motiv och färg är ju sätt att ge en röd tråd inom ett tema eller tre bilder!

  14. LÄCKRA foton alla tre! Kul med ett tema i temat (marint + trekanter!) Hoppas att du får ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

  15. Jättefina bilder allihopa, segelbåten blir min favorit!
    Tack för din kommentar och Gott Nytt År / Milla

  16. Tack! Det slumpade sig plötsligt att det blev så!
    Önskar dig det samma!

  17. underbaraa bilder!!

  18. Vilka fina bilder. Segelbåten där å havet bland dom skimmrande vågorna tycker jag speciellt om!!!
    Ha det så gott

  19. Hej! 🙂

    Härliga trekantbilder som minner om sommaren.

    Gott Nytt År, önskar jag dej.

    Irene 8)

    http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

  20. Snygga bilder! Jag gillar när det är en bildsvit på samma tema inom temat (usch vad det blev krångligt). Hoppas du förstår!

    GOTT NYTT ÅR 😀

  21. Godmorgon i vintermörker och kyla.
    Måste säga att jag älskar bild nummer två.
    Önskar dig ett gott nytt år.
    Synne.

  22. gillar ettan! bara ordet kvastprick får svenskläraren att gå igång 🙂

  23. Hej! här var det fina bilder som vanligt 🙂 Mittenbilden får bli min favorit denna vecka. Gott Nytt år på dig

  24. God fortsättning!
    Vilka vackra bilder du tar! Blir helt avundsjuk. Försöker lära mig att ta bilder men är så darrig på handen (pga medecinerna), så allt blir helt suddigt. Suck. Blir nog bättre med tiden.

  25. Syster Eva: Jag förstår! Det tilltalar mig också.

    Synne: Tack det samma!

    Ursula: Så det är kvasxtprick som får igång svenskläraren 🙂

    N som i Norrland: Tack och Gott Nytt År!

    Vilket jag för övrigt önskar er alla!

  26. Mittersta bilden är min favorit

  27. Oj jag är lite sen men tack skall du ha för kommentaren igår!! Måste jag välja bland dina foton så måste det bli segelbåten!! Älskar att segla, havet, lugnet och hela ”viddemitten”!!! Gott Nytt År på dig!!

  28. Marie och Kurator Pia. Tack och Gott Nytt år!

  29. Bilden på kvastpricken (som jag inte har en aning om vad man använder till…) tycker jag var den allra finaste av 3 fina bilder!

  30. Tack för kommentaren hos mig.
    Trevliga trekanter du hade hittat, gillade speciellt den första.
    Gott nytt år.

    /Zippo

  31. Ta<ck själv och ett riktigt Gott Nytt År!

  32. Ett tema i temat. Snyggt tycker jag.
    Bäst gillar jag segelbåten som guppar lite för sig själv.
    Gott nytt år!

  33. Morrn

    Gillar nog mest kvastpricken….
    Segelbåten som nr. 2
    Hade bra
    Hasse

  34. Tack för dina synpunkter. Jag gillar att få ett tema i temat men det blir inte alltid så!

    Gott Nytt År!

  35. Ser nu att jag inte kollat på din fototriss i veckan – du hade inte lagt upp när jag var in och kollade men nu kan jag bara konstatera att du har verkligen fina foton i temat -trekanter, det andra jag kunde välja som jag inte varit med i tidigare får kanske bli under veckan eftersom det inte kommer något nytt ämne på söndag.

    Det första foto, brukar inte skriva ner någon favorti, inte speciellt ofta i alla fall men kvastpricken var så bra. Jag vet inte vad en kvastprick är och det spelar ingen roll för fotots del.

    /Margareta G

  36. Här går ingen okunnig ifrån så en liten förklaring från NE.se:

    • typ av sjömärke vars toppmärke ser ut som en kvast [histor.]
    HIST.: sedan 1886

    Jag var seg som sjutton när det gällde och hade inga bilder alls. Men efter att ha letat i gömmorna så dök det upp några som kändes ok i en enhet!

  37. De här bilderna går verkligen inte heller av för hackor… Kram… nu skall jag ta för vana att titta in lite oftare här i fortsättningen … och njuta.

  38. Välkommen att delta i fotoutaningen FreakyFridayFoto hos mumari.se 🙂
    http://www.mumari.se/category/freakyfridayfoto/

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.