Fototriss – så ser det ut där jag är idag…

…blir för min del tre bilder som visar hur våren fortskrider. Här söderöver blommar det mesta och till och med syrenerna är redo att slå ut. Men tre bilder bara så de får vänta några dagar! Vårt japanska körsbärsträd är otroligt vackert just nu men tyvärr är blomningstiden så kort. Den svenska upplagan som står inne i trädgården är precis lika vacker om än i en annan färgskala. Mitt sista bidrag blir några gula blommor som flyttats från min mammas sommarstuga och nu även växer hos oss. Tyvärr vet jag inte vad de heter men det gör säkert någon annan 🙂 Fler bidrag på temat hittar du här!

japansk

 

korsbar

 

sol

Kategorier: Okategoriserade | 48 kommentarer

Inläggsnavigering

48 tankar om “Fototriss – så ser det ut där jag är idag…

  1. Välkommen med dina synpunkter!

  2. Vackra blommor! Längtar till vi får se lite blommor häruppe oxå!
    Kramen, Maria

  3. Sverige är avlångt!

  4. De där gula blommorna har jag också en hel rad utav och de blommar just nu. Jag har fått dem av en gammal, nu avliden släkting och jag har ingen aning om vad de heter. Får du något svar kan du väl vidarebefordra det till mig!
    Kram Ingrid

  5. Det lovar jag att göra!
    Kram!

  6. Jag älskar alla vackra vårblommor så här års. Jättefina foton:)

  7. Helt underbara bilder, hoppas att det snart visar sig vackra färger hos mig också.

  8. Tack för era kommentarer!

  9. Ååååh, vilka vackra bilder du har tagit, snyggt!
    /Susanna

  10. Tack!

  11. Snygga bilder, bra kontraster och färger. De gula brukar jag benämna som ”Vårkrage” även kallade Gemsrot. Se upp lite med dem, de kan sprida sig rätt bra.

  12. Vackra bilder med ett vackert ljus. Gillar den andra/Lis

    Javisst ja, tror att den gula heter vårkrage eller gemsrot men jag kan ha fel.

  13. Du har inte fel! Den heter Vårkrage! Jag hittade det precis.

  14. Verkligen vackra bilder där den sista blir min favorit!
    Ha en riktigt skön kväll! Kramis

  15. Tack och det samma!
    Kram!

  16. Om jag inte tar fel så heter blomman längst ner Vårkrage. Men jag ser inte bladen riktigt så jag är inte hundra..
    Visst blommar det för fullt här nere. Ett japanskt körsbär hade vi när vi flyttade in i huset för 23 år sedan. Men efter något år så dog ympen och det blev bara vanliga körsbärsblommor utan att ge frukt. Det är ganska vanligt kan jag se på kommunens träd också. Hur gör du för att det inte ska ske, eller det finns inget knep?
    Ha det gott.

  17. Den heter Vårkrage så du har rätt! Jag gör ingenting men frukt bär den här sorten aldrig! Där emot verkar det välympat!
    Det sammaa!

  18. Sååå vackra bilder!
    Älskar att se på vårens första blommor 🙂
    Maskrosen blev min favorit.

  19. Den första grönskan är verkligen speciell! Nästan så man blir lite lyrisk 🙂

  20. Så vackert du har det. Gillar alla tre men den första är nästan bäst. Så oerhört vackert i både färg och ljus.
    Ha det gott.

  21. Vackra bilder du bjuder på!
    Din sista bild är ljuvlig 🙂

    Ha en fin kväll!
    Anna

  22. Jag blir sjuk … av avund för nu vill jag ha färgprakt runt mig. Helt fantastiskt och nu drömmer jag och blundar vad som komma skall.

    Får se lite av det i morgon kväll.

    /Margareta G

    http://bildgatan.wordpress.com

  23. Dina foton är fantastiskt vackra och jag tycker samtliga visar att du har en härlig blommande vår hos dig. /Amanda

  24. Oj, så vackert!

  25. Della: Tack!

  26. Nollan

    Vilken vacker färg och blomsterprakt! Sista bilden tycker jag bäst om, som små solar som lyser upp i tillvaron 🙂

  27. Ja, så ser de faktiskt ut 🙂

  28. Härliga bilder! Ja våren är här med besked – känns nästan som försommar;-))
    Det är härligt att dokumentera med kameran för allt går så attans fort!

  29. Tredje bilden tycker jag om. Fina färger och djup i bilden

  30. Tack för titten hos mig! Vackra bilder allihopa här hos dig! Den gula blir min favorit, stämmer nog att den heter vårkrage som jag såg någon skrivit. Fin är den i alla fall!
    Irene

  31. Jättefina bilder alla tre. Det är svårt att välja favorit men det får bli den andra som jag gillar aningen bättre än de andra.

  32. Tack för kommentaren hos mig. Vad det är vackert med körsbärsblommor. Jag blir allt lite sugen och se vad det finns för sorter som klarar zon 7 om det finns någon. Ha en trevlig kväll

  33. Fina sommarblommor ! Det är början av våren som vi har I Finland ännu 🙂

  34. Så vackra bilder! Så här års är det verkligen härligt att bo i den södra delen av landet. Mittenbilden blir min favorit, körsbärsblommorna är så vackra!
    Ha det så bra

  35. Så otroligt vackra bilder, ser ut som högsommar mot för vad vi har här i norrland. Men vi har ju något att se fram emot eller nja rensa rabatter räffsa gräs hm…..men ja jo jag ser fram emot det ändå!!!
    =)

    • Ni har å andra sidan vackra och snörika vintrar vilket vi aldrig får njuta av…

  36. Fina bilder och vacker blomsterprakt. Här i mina kvarter har syrénerna slagit ut, men nu nu har även vädret slagit om till svalt och regnigt.

  37. Kan bara instämma i alla kommentarer om denna vackra blomsterprakt!

    / Imagine

  38. Tack för instämmandet 🙂

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.